|
Tříválcové motory
Kočvara, Antonín ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Hlavním cílem této práce je shrnout vývoj čtyřdobých řadových tříválcových motorů od počátku jejich výroby do dnešní doby, jak z hlediska parametrů, tak z hlediska konstrukce. Dalším cílem je přiblížit důvody jejich využívání. Důvody využívání jsou vesměs porovnávány se čtyřválcovým motorem a některé jsou i podloženy výpočtem. Součástí práce je i kapitola popisující silová působení v hnacím ústrojí a jejich vliv na tříválcový motor. V závěru práce je pojednáno o možném budoucím vývoji řadových tříválcových motorů.
|
|
Koncepce řadového zážehového motoru
Kočvara, Antonín ; Píštěk, Václav (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá porovnáním řadového zážehového čtyřválcového motoru o zdvihovém objemu 1,5 litru a jeho tříválcové alternativy, která ze čtyřválce vychází. Práce je uvedena rešerší, kde jsou příklady některých současně vyráběných motorů. Následuje konstrukční návrh obou motorů, kde je detailněji proveden návrh klikových mechanismů. Poté jsou klikové mechanismy podrobeny dynamické analýze s použitím MKP a MBS metod. Práce končí porovnáním obou motorů z hlediska zatížení klikového hřídele, hmotnosti a zástavby.
|
| |
|
Tříválcový vznětový motor pro užitková vozidla
Briš, Tomáš ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o návrhu klikového hřídele pro tříválcový vznětový motor pro užitková vozidla. Tento motor je členem unifikované řady motorů s počtem válců od dvou do šesti. Hlavními body této práce jsou návrh konfigurace klikového hřídele, vyvážení setrvačných sil a momentů v klikovém mechanismu, zpracování výkresové dokumentace klikového hřídele a na závěr provedení pevnostní kontroly součásti s uvážením torzních kmitů. Cílem je sestavení součásti klikový hřídel pro potencionální použití v automobilovém průmyslu.
|
|
Koncepce řadového zážehového motoru
Kočvara, Antonín ; Píštěk, Václav (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá porovnáním řadového zážehového čtyřválcového motoru o zdvihovém objemu 1,5 litru a jeho tříválcové alternativy, která ze čtyřválce vychází. Práce je uvedena rešerší, kde jsou příklady některých současně vyráběných motorů. Následuje konstrukční návrh obou motorů, kde je detailněji proveden návrh klikových mechanismů. Poté jsou klikové mechanismy podrobeny dynamické analýze s použitím MKP a MBS metod. Práce končí porovnáním obou motorů z hlediska zatížení klikového hřídele, hmotnosti a zástavby.
|
| |
|
Tříválcové motory
Kočvara, Antonín ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Hlavním cílem této práce je shrnout vývoj čtyřdobých řadových tříválcových motorů od počátku jejich výroby do dnešní doby, jak z hlediska parametrů, tak z hlediska konstrukce. Dalším cílem je přiblížit důvody jejich využívání. Důvody využívání jsou vesměs porovnávány se čtyřválcovým motorem a některé jsou i podloženy výpočtem. Součástí práce je i kapitola popisující silová působení v hnacím ústrojí a jejich vliv na tříválcový motor. V závěru práce je pojednáno o možném budoucím vývoji řadových tříválcových motorů.
|
|
Tříválcový vznětový motor pro užitková vozidla
Briš, Tomáš ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o návrhu klikového hřídele pro tříválcový vznětový motor pro užitková vozidla. Tento motor je členem unifikované řady motorů s počtem válců od dvou do šesti. Hlavními body této práce jsou návrh konfigurace klikového hřídele, vyvážení setrvačných sil a momentů v klikovém mechanismu, zpracování výkresové dokumentace klikového hřídele a na závěr provedení pevnostní kontroly součásti s uvážením torzních kmitů. Cílem je sestavení součásti klikový hřídel pro potencionální použití v automobilovém průmyslu.
|